Trening menedżerski
Każde szkolenie zawiera elementy inspiracji i motywacji … realizowane jest w formie treningu sprawności menedżerskich
Dlaczego? Wierzymy, iż dwa słowa: "inspiracja" i "motywacja" są kluczem do rozwoju każdej jednostki ludzkiej: inspiracja - do tego, że można i warto, a motywacja – do wyzwolenia chęci do zmiany w pożądanym kierunku. Celem szkoleń jest doskonalenie określonych kompetencji zawodowych oraz umiejętności interpersonalnych, przekładających się na skuteczność jednostki i wzrost efektywności w realizacji powierzonych zadań.
Forma treningu sprawności menedżerskich wynika z potwierdzonej wysokiej efektywności tej formy szkoleń: "trening", bowiem na sali szkoleniowej bezpiecznie można przetrenować nowe umiejętności (przygotowując się w ten sposób do sprawdzenia się po zajęciach); "sprawności", bowiem chodzi o wyzwolenie pozytywnej energii do poszerzenia wiedzy i zmiany postaw na pożądane. Słowo "menedżerski" odnosi się do dwóch aspektów: "ja – menedżer własnego życia" oraz "ja – menedżer, zarządzający ludźmi".
Jak prowadzimy zajęcia
Każdorazowo do dyspozycji grupy przez cały czas trwania zajęć jest dwójka doświadczonych trenerów o wieloletnim, w tym - międzynarodowym doświadczeniu. Proces dydaktyczny opracowany jest tak, aby do minimum ograniczyć niezbędne zajęcia teoretyczne (z reguły są to wprowadzenia do tematu); a skupić się na nauce praktycznej. Celem zastosowanych narzędzi szkoleniowych jest refleksja uczestników dotyczących ich wiedzy, umiejętności praktycznych i postaw w kontekście tematu zajęć.
Motywem przewodnim szkoleń jest nauka poprzez doświadczenie własne i innych uczestników zajęć: wypracowanie wizji zmian tak, aby energię kierować w pierwszej kolejności na działania, które sprzyjają osiągnięciu sukcesu.
Rolą nas – trenerów – jest również inspirować i motywować uczestników, aby bezpośrednio po szkoleniu "poddali testowi" nową wiedzę i zastosowali zdobyte umiejętności – w pracy zawodowej i w życiu osobistym.
Długość szkolenia
Z zasady nie realizujemy szkoleń krótszych niż jednodniowe. Za optymalne przyjmujemy 2-dniowe (2 pełne dni zajęć) lub 3-dniowe (2,5 dnia zajęć – w przypadku osób dojeżdżających). Celem szkoleń jest nie tylko przekazanie wiedzy (to można zrobić w krótszym czasie), lecz przede wszystkim – przećwiczenie pewnych umiejętności i "zasianie ziarna" do zmiany. To ostatnie zawsze wymaga czasu i wytworzenia określonego momentum do podjęcia przez uczestników decyzji, iż spotkanie będzie początkiem zmian …
Programy szkoleniowe – cykliczne zajęcia - najlepszą inwestycją
Jak dowodzi praktyka, skuteczność szkoleniowa wzrasta, jeśli programy rozłożone są na kilka niezależnych sesji w ramach dopełniających się tematów, realizowanych w odstępie kilku miesięcy (3 – 6 miesięcy wydają się optymalne).